تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
7
فعال اصولگرا:

مردم با واقعیت روبرو شوند به خوبی همراهی می‌کنند

  • کد خبر : 697
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
مردم با واقعیت روبرو شوند به خوبی همراهی می‌کنند

استاد حوزه علمیه قم گفت: انتخابات حداکثری زمانی تحقق می‌یابد که همه قوا کارنامه خود را واقع بینانه به مردم بگویند. اگر مردم با واقعیت روبرو شوند همراهی خوبی می‌کنند. حجت‌السلام والمسلمین حجت ملکی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: مبانی نظام جمهوری اسلامی براساس دیدگاه‌های فقهی امام (ره) و در قالب […]

استاد حوزه علمیه قم گفت: انتخابات حداکثری زمانی تحقق می‌یابد که همه قوا کارنامه خود را واقع بینانه به مردم بگویند. اگر مردم با واقعیت روبرو شوند همراهی خوبی می‌کنند.

حجت‌السلام والمسلمین حجت ملکی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: مبانی نظام جمهوری اسلامی براساس دیدگاه‌های فقهی امام (ره) و در قالب ولایت فقیه مطرح شده و این دیدگاه برپایه رای غیرمستقیم مردم و جمهوریت استوار است. جمهوریت در نظام اسلامی مساله فرمایشی و تشریفاتی نیست بلکه یک نیاز واقعی است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: در بحث انتخابات آتی واقعیت این است که ما با مساله سیاسی حساسی روبرو هستیم. نخستین مساله آسیب‌های تحریم است. دشمنان انقلاب از همین الان اعلام کردند که مردم به دلیل مشکلات اقتصادی در انتخابات حضور کم‌رنگ خواهند داشت و در پی دلسرد کردن مردم هستند. باید در ماه‌های آینده واقعیت‌ها را دقیق‌تر به مردم بگوییم.

ملکی، موازی‌کاری را یکی از اشکالات اساسی کشور عنوان کرد و گفت: برخی از جریان‌ها در پی این هستند که مردم در انتخابات شرکت نکنند. کسی که نظام را قبول دارد و اگر دنبال مشارکت کم باشد خیانت کرده است. باید تمام تلاش خود را بکنیم تا انتخابات با نگاه حداکثری انجام شود و این زمانی انجام می‌شود که کارنامه خود را واقع بینانه به مردم بگوییم و این موضوع ربطی به یک قوه ندارد و همه قوا در این زمینه دخیل هستند. اگر مردم با واقعیت روبرو شوند همراهی خوبی می‌کنند.

وی عنوان کرد: مردم خیلی در پی اصلاح‌طلب یا اصولگرایی نامزد ریاست جمهوری نیستند. ۸ درصد مردم سیاسی هستند. مردم در پی صداقت، ایده، کارآمدی داوطلب ریاست جمهوری هستند. متاسفانه خیلی‌ها احساس وظیفه کردند و نامزد شدند. وزن فردی که به عنوان رییس جمهوری انتخاب می‌شود باید بسیار بالا باشد متاسفانه بیشتر نامزدها شرایط اولیه انتخاب شدن را ندارند.

ملکی، مقابل هم قرار دادن مشارکت و کارآمدی از سوی برخی اصولگرایان را نادرست و بی‌منطق تلقی کرد و یادآور شد: هیچ جناحی در ایران سخنگوی مشخصی ندارد و این بزرگ‌ترین ضعف است. برخی یجای ارائه برنامه در پی مطرح کردن ایدئولوژی خود هستند که این اشتباه است.

استاد حوزه علمیه قم، انتخابات ۲۸ خرداد را دوقطبی ارزیابی کرد و گفت: مردم جناحی نیستند اما ناخواسته به سمت رقابت دوقطبی کشیده می‌شوند.

ملکی، سبد رای ابراهیم رییسی (یکی از نامزدهای احتمالی اصولگرایان) را بالا ارزیابی کرد و تاکید کرد: رییس مجلس چند ماه است به این سمت انتخاب شده است و اگر می‌خواست نامزد ریاست جمهوری شود به این سمت رضایت نمی‌داد. خواهش می‌کنم سران قوا وقت خود را نه در بازی‌های سیاسی بلکه صرف خدمت مردم کنند. اگر رییس مجلس در انتخابات حاضر شود مجلس و ریاست جمهوری را از دست می‌دهد.

لینک کوتاه : https://dolatearmani.ir/?p=697

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.