تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
6
روح‌الامینی:

رسیدن به وحدت بین احزاب انقلابی دور از دسترس نیست

  • کد خبر : 723
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
رسیدن به وحدت بین احزاب انقلابی دور از دسترس نیست
رئیس کمیته احزاب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه با تجریه انتخابات گذشته مجلس، همچنان به دنبال هم صدایی و همگرایی جریان انقلاب هستیم و رسیدن به وحدت دور از دسترس نیست.

رسیدن به وحدت بین احزاب انقلابی دور از دسترس نیستبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، عبدالحسین روح‌الامینی با اشاره به فعالیت کمیته متبوعش، گفت: ابتکار تشکیل کمیته احزاب و تشکل ها در اواخر سال ۹۷ شکل گرفت که نتیجه آن حضور هماهنگ و یک دست مجموعه احزاب انقلابی در انتخابات مجلس یازدهم شد.

وی با بیان اینکه جلسات کمیته احزاب و تشکل ها بعد از انتخابات مجلس بدون وقفه ادامه پیدا کرد، افزود: در دور جدید ۱۶ جلسه برگزار شد که نمایندگان ۳۴ تشکل انقلابی در آن جلسات حضور پیدا کردند. به هرحال ما در گام دوم انقلاب به سر می‌بریم و احزاب هم می توانند بخش مهمی از بیانیه گام دوم را به عهده بگیرند.

رئیس کمیته احزاب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اعلام کرد: در جلسات اخیر کمیته متبوعش، با تعیین کارگروه‌های جداگانه، برنامه‌ها و سرفصل‌های پیشنهادی کمیته سیاسی و احزاب برای دولت آینده را شروع کرده‌ایم؛ در برنامه‌های پیش‌رو سعی کرده ایم تا هم از بدنه کارشناسی احزاب و هم از توان کارشناسی نیروهای انقلابی به درستی استفاده کنیم.

وی گفت: بازیگران اصلی انتخابات، احزاب و تشکل های سیاسی هستند اما از آنجا که مشکل نظام حزبی ما، نبود احزاب گسترده ایدئولوژیک و بزرگ است، جبهه و ائتلاف‌ها اکنون نقش آن را انجام می‌دهند؛ در حال حاضر هم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب که تجربه‌ی خوبی از خود در انتخابات ۹۸ به جا گذاشت با رویکرد وحدت در بین نیروهای انقلاب حضوری فعال در انتخابات سال ۱۴۰۰ خواهد داشت و همچنان به دنبال هم صدایی و همگرایی جریان انقلاب در آوردگاه ۲۸ خرداد است.

روح الامینی همچنین معضل کنونی را ناکاآرمدی و ضغف مدیران دولتی عنوان کرد و با بیان اینکه باید با اتحاد و همدلی در بین نیروهای انقلاب، با تیم قوی و برنامه ای کارآمد وارد صحنه انتخابات شد، تاکید کرد:تمام تلاش ما جهت حل مشکلات مردم و سربلندی ایران است است از این رو براین باور هستم برای حل مشکلات مردم تشکیل دولتی در تراز انقلاب اسلامی واجب است.

رئیس کمیته احزاب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه اگر همه با هم یکی شویم باز هم گردنه های سخت و کارهای بسیاری برای تشکیل دولتی در تراز انقلاب اسلامی پیش رو داریم، اظهار داشت: کمیته احزاب و مجموعه احزاب انقلابی تمام تلاش خود را برای وحدت در انتخابات پیش رو به کار خواهند بست؛ وحدتی که رسیدن به آن ممکن است و دور از دسترس نیست.

روح الامینی با اشاره به اینکه ما راهی جز انتخابات و مراجعه به صندوق رای، برای عوض کردن مسیر دولت نداریم، گفت: در حال حاضر دو تفکر در کشور داریم. تفکر نخست، معتقد به اقتصاد لیبرالی و دارای نگاه غرب گرایانه است که حل مشکلات را صرفا به دست غرب انجام شدنی می‌داند و تفکر دوم را نیز نیروهایی نمایندگی می کنند که چشم‌شان به داخل است و اولویت را اتکا به خود و ظرفیت‌های داخلی می‌دانند.

وی تاکید کرد: اقتصاد ایران منهای ارتباط با کشور‌های اروپایی می‌تواند تا چند برابر با کشور‌های منطقه، مبادله داشته باشد که این موضوع با کوچک‌ترین تغییر در دولت، اتفاق خواهد افتاد.

لینک کوتاه : https://dolatearmani.ir/?p=723

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.