تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
7
محمدصادقی:

وضع امروز کرونا ناشی از بی‌توجهی دولت به طرح شهیدسلیمانی است

  • کد خبر : 783
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۵۰
وضع امروز کرونا ناشی از بی‌توجهی دولت به طرح شهیدسلیمانی است
محمدصادقی: وضع امروز کرونا ناشی از بی‌توجهی دولت به طرح شهیدسلیمانی است/ منتظر تصمیم شوراهای وحدت و ائتلاف می‌‌مانم

داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: من منتظر آینده می‌مانم تا ببینم شورای وحدت و ائتلاف و دیگر گروه‌ها چه تصمیمی می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، شاهین محمدصادقی داوطلب کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در نشستی که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: از اوایل بهمن زمزمه‌هایی در دولت به وجود آمد و وزیر بهداشت را تحت فشار قرار دادند تا طرح شهید سلیمانی برای مقابله با ویروس کرونا متوقف شود با شیوع کرونای انگلیسی در خوزستان، مجدد ما با سختی ورود پیدا کردیم اما از ۱۵ فروردین نامه نوشته شد که طرح شهید سلیمانی به پایان برسد و وضعی که امروز شاهد هستیم، ناشی از آن نگاه سیاسی است که به طرح شهید سلیمانی شد. البته من از وزیر بهداشت که همکاری داشتند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: من با دوستانم در وزارت بهداشت که صحبت می‌کردم، گفتند از دولت به ما گفته‌اند که زیاد اسم شهید سلیمانی و بسیج نیاورید و خودتان کارتان را انجام بدهید.

محمدصادقی در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت: همه جریانات سیاسی در حال بررسی کاندیداهای مختلف هستند. همه گروه‌ها با بنده هم صحبت کردند، اما من ورود نکردم و آن‌ها هم تصمیم نگرفتند. من منتظر آینده می‌مانم تا ببینم شورای وحدت و ائتلاف و دیگر گروه‌ها چه تصمیمی می‌گیرند.

وی در پاسخ به این سوال که خود را اصلاح‌طلب یا اصولگرا می‌دانید، گفت: من خود را سرباز انقلاب و شاگرد مکتب حاج قاسم سلیمانی می‌دانم. مکتب حاج قاسم، مکتب جنگ نیست و مکتب افتخار ایران است. قاسم سلیمانی، ملت ایران را شقه شقه نکرد. نیاز امروز ما، مکتب حاج قاسم سلیمانی است.

این داوطلب کاندیداتوری ریاست‌جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا به نفع کسی کناره‌گیری خواهید کرد؟ گفت: فعلاً که رقبا مشخص نیستند و فضا مبهم است، اما بنده در چارچوب مکتب شهید سلیمانی آمده‌ام تا مشکلات مردم را برطرف کنم. امیدوارم مردم نیز به این باور برسند که من با آن‌ها صادقم و بتوانم سکان دولت را برعهده بگیرم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص طرح شهید سلیمانی بیان کرد: امروز مسئولان وزارت بهداشت به سازمان بسیج رفتند و قرار شده که طرح مجدد انجام شود. برخی دانشگاه‌ها خودشان انجام دادند، اما مورد حمایت دولت نبود.

محمدصادقی در خصوص شانس موفقیت در انتخابات گفت: همه چیز دست خداست. ما موظفیم تکلیف خودمان را انجام بدهیم.

نماینده ادوار مجلس بیان کرد: من در مجلس که بودم، مدافع حق و حقوق مردم بود. من با همان احساس رزمندگی دوران دفاع مقدس به میدان آمده‌ام. من معجزه‌گر نیستم، اما با اطمینان می‌گویم که برای مردم تلاش خواهم کرد. سنگر ریاست‌جمهوری مهمترین سنگری است که می‌توان از مردم و جوانان دفاع کرد.

وی خاطرنشان کرد: برخی آقایان مردم را رعیت خود دانستند و دروغ گفتند. منافع خود را بر منافع مردم ترجیح دادند.

داوطلب کاندیداتوری ریاست‌جمهوری گفت: سفره مردم در اثر بی‌توجهی و درد ناآشنایی مسئولان دولتی به قدری کوچک شده که مردم به سختی زندگی می‌کنند. این دولت افراد خدوم و زحمتکش زیاد دارد، اما شاکله دولت درد مردم ندارد.

وی مانع‌زدایی از تولید را بسیار مهم دانست و گفت: پای دولت روی گلوی تولید است و باید آزاد کرد. دولت باید دست تولیدکننده را بگیرد و به سرمایه‌گذار احترام بگذارد. کسانی می‌خواهند کار تولیدی انجام بدهند، اما چند سال معطل مجوزها و موافقت‌نامه می‌مانند. باید موانع را برطرف کرد و اجازه داد که مردم در صادرات ایفای نقش کنند.

محمدصادقی گفت: من اگر رئیس‌جمهور بشوم، تنها ۶-۵ نفر سفیر سیاسی خواهم داشت. الباقی سفرا باید درک تجاری داشته باشند. مردم امروز به مسئولان کشور و دولت اعتماد ندارند. در نتیجه هر طرحی که دولت ارائه کند، به نتیجه نخواهد رسید. اعتماد مردم را باید در عمل بازگرداند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت: همسر بنده مانند من پزشک است. دو فرزند دارم که هر دو با خودمان در ایران زندگی می‌کنند. بنده یک آپارتمان ۱۷۸ متری و دو خودرو که یکی قدیمی و یکی جدید است، دارم. مقداری هم درخت خرما دارم که ارث پدری است و برای مصرف شخصی خودمان است.

محمدصادقی عنوان کرد: دولت ما، دولت جوان خواهد بود. متولدهای دهه ۵۰ و ۶۰ خود را برای حضور دولت و متولدان دهه ۷۰ خود را برای حضور در بدنه دولت آماده کنند. البته این بدان معنا نیست که از باتجربه‌ها استفاده نکنیم، اما میانگین سنی دولت من از دیگر دولت‌هایی که بودند، پایین‌تر خواهد بود.

لینک کوتاه : https://dolatearmani.ir/?p=783
  • نویسنده : مرتضی سبحانی نیا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.