تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
5
شریعتمداری:

لزوم وحدت جبهه انقلاب در انتخابات پیش رو

  • کد خبر : 668
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
لزوم وحدت جبهه انقلاب در انتخابات پیش رو
جبهه اصلاحات به شدت فشل است / مدیر مسؤول روزنامه کیهان با تأکید بر لزوم همگرایی و وحدت جبهه انقلاب در انتخابات آینده گفت: امروز جبهه اصلاحات به شدت فشل است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حسین شریعتمداری مدیرمسؤول روزنامه کیهان صبح امروز در دوره مهارت افزایی خبرگزاری رسا که با حضور مسؤولان، دبیران و خبرنگاران این رسانه حوزوی به صورت وبیناری برگزار شد، با اشاره به اینکه امام راحل از اسلام غبارزدایی کرده و آن را به صورت ناب به جهانیان معرفی کرد، گفت: ایشان فرمودند دنیا تشنه اسلام ناب محمدی است، از این رو آن را از غبار تحریف و بدل در آورد و جاذبه های اولیه اش را مجدداً پدید آورد.

وی ظرفیتی که اسلام برای جوانان آزادی خواه به وجود می آورد را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: ما باید اسلام را همان گونه که شایسته است به دنیا معرفی کنیم؛ یکی از شگردهای دشمن اراه اسلام التقاطی و تحریف شده است و ما باید اسلام ناب را به جهانیان معرفی کنیم.
حوزه های علمیه گنجینه های بزرگی که بر آن تکیه زده اند را استخراج کرده و به مردم معرفی کنند

شریعتمداری بیان کرد: امروز حوزه های علمیه بر گنجینه های بزرگی تکیه زده اند، از این رو باید آنها را استخراج کرده و حقیقتشان را به مردم و جهانیان ارائه دهند؛ ما نباید از حقیقت دین برای مردم ترجمه داشته باشیم، بلکه باید به اصطلاح آنها را برای همگان دوبله کنیم.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در جایی خطاب به آیت الله محمدی عراقی که مسؤولیت تبلیغات حوزه را بر عهده داشت فرمودند شما کارتان تبلیغ است و تبلیغ از ابلاغ می آید و این یعنی مطلب را به باید مخاطب برسانید، اگر مخاطب به سمت شما نیامد، شما به سوی آن بروید و اگر دیدید قالبتان را نمی پذیرد، قالب را عوض کنید، اما از تغییر پیام بر حذر باشید؛ این آسیب در جاهایی وجود داشت که گاهی ما به جای تغییر قالب پیام را تغییر می دادیم، اما امروز تا حد زیادی بر آن غلبه کرده ایم، اما باید دانست که جنگ نرم دشمن همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه ما باید زیبایی های دین را همانگونه که هست به مردم معرفی کنیم، زیرا دین جاذبه های بسیار زیادی دارد، تصریح کرد: امروز باید دانست که جغرافیای انقلاب اسلامی با جغرافیای ایران اسلامی مطابقت ندارد، از این رو اخبار ایران، اخبار سوریه، لبنان، عراق و یمن هم است و این امام بودند که ما را به یک امت تبدیل کردند و ما باید در این جغرافیا به مسائل مختلف بنگریم.

شریعتمداری تأکید کرد: تصمیمی که امروز در عراق، سوریه و لبنان گرفته می شود به ما هم مربوط می شود و باید مسائل خود را در این دایره تفسیر کنیم.

جبهه اصلاحات به شدت فشل است
شگردهای رسانه ای دشمن برای سیاه نمایی و نا امیدسازی مردم

مدیر مسؤول روزنامه کیهان شگردهای رسانه ای دشمن برای سیاه نمایی و نا امیدسازی مردم را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: یکی از شگردهایی که دشمن از آن استفاده می کند انگشت گذاشتن روی نقطه مطلوب است؛ یعنی دشمن روی نقطه ایده آل ما انگشت می گذارد و سعی می کند فاصله ما با آن نقطه را بزرگنمایی کرده و اینگونه القا کند که از آغاز تا کنون اقدامی انجام نداده ایم، در حالی که ما از اول انقلاب در مسیر پیشرفت حرکت کرده ایم؛ ما از ابتدای انقلاب تا کنون علی رغم کودتاها، تحریم ها، جنگ تحمیلی و ترورهای مسؤولان عالی رتبه در مسیر پیشرفت قرار داشته ایم و این موارد نکاتی است که نباید از نظر دور نگه داشته شود.
وی با بیان اینکه ما در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی نباید مرور رزومه انقلاب در گذشته را نادیده بگیریم، مطرح کرد: رسانه های انقلابی باید در خبرهای خود اشاره ای هم به سابقه خبر داشته باشند و این یکی از نکاتی است که می تواند جلوی سوء استفاده را بگیرد.
امروز یک حرکت زیرپوستی خطرناک، نسخه بازگشت را برای کشور می پیچد

شریعتمداری تصریح کرد: امروز یک حرکت زیرپوستی شروع شده است که نسخه بازگشت را برای کشور می پیچد و این بسیار خطرناک است؛ امروز ما از عقبه های بسیار سخت و شیب های بسیار تند عبور کرده ایم و این باید برای مردم تبیین شود تا افراد احساس نکنند در بن بست قرار دارند.

شریعتمداری با بیان اینکه انقلاب اسلامی در امتداد رسالت نبوی و حکومت ائمه معصومین(ع) است، بیان کرد: عقب نشینی در برابر مشکلات نسخه ای است که جریان سازشکار می پیچد و بگوید تنش ها باعث شده است تا با آمریکا درگیر شویم، در حالی که ما با آمریکا به صورت ماهوی درگیر هستیم.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با اشاره اینکه باید در برابر مشکلات چاره بیاندیشیم، نه این که نسخه بازگشت برای کشو بپیچیم، گفت: اسلام ناب غبارزدایی شده ای که امام راحل آن را احیا کرد، ظلم ستیز است و بااستکبار کنار نمی آید؛ اسلامی که ظلم ستیز نباشد و در برابر مرفهان بی درد و نظام سلطه سکوت کند اسلام نیست.

امروز شاهد ویترینی از ناکامی های دشمن در برابر انقلاب اسلامی هستیم

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با بیان اینکه رمز موفقیت در خبررسانی و هر عرصه دیگری تکیه بر خود و نهراسیدن از حریف است، تصریح کرد: در طول انقلاب اسلامی شاهد ویترینی از ناکامی های دشمن هستیم؛ امروز دشمن با همه توان تلاش می کند تا ما نسبت به جایگاه بلندی که در آن قرار داریم غفلت کنیم؛ این موضوعات را ما رسانه ها باید تبیین کنیم و اجازه ندهیم رهبر معظم انقلاب در همه زمینه ها وارد میدان شوند.

شریعتمداری با اشاره به اینکه ما امروز در نقطه ایده آل نیستیم، اما اوج گرفته و نزدیک به قله هستیم، عنوان داشت: ما باید پاشنه آشیل دشمن را بشناسیم و هدف بگیریم؛ باید دائماً پاشنه آشیل دشمن را به رخش بکشیم و اجازه ندهیم مشکلات ما را بزرگنمایی کند؛ به عنوان مثال ما در مورد اسرائیل همین کار را کردیم؛ در آن زمان اگر جریان انتفاضه کاری می کرد و نقطه ای از این رژیم جعلی را هدف قرار می داد و فریاد صهیونیست ها بلند می شد، ما نیز می گفتیم شما در فلان منطقه فلان جنایت را کرده اید و این پاسخی به آن جنایتتان بود؛ در خبررسانی ها باید پیشینه ها را برای مخاطب ذکر کنیم؛ زیرا اگر بدانند که یک خبر چه پیشینه و سابقه ای دارد قضاوت بهتری خواهد کرد.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با مد نظر قرار دادن مسأله FATF تصریح کرد: به عنوان مثال این گروه اقدام مالی، نسبت به پولشویی هایی که در کانادا، سوییس و آمریکا صورت می گیرد سکوت می کند، اما روزی نیست که ایران را به موضوعی متهم نکند و آن را علی الدوام در لیست سیاه قرار ندهد! اخبار ما باید ارزش افزوده داشته باشد و این گونه مسائل را برای آنها با ذکر منابع و اسناد بیان کنیم تا مخاطبان احساس کنند وقتی به خبرمان مراجعه می کند چیز تازه ای دستگیرش شده است.

وی در ادامه به شماری از سؤالات حاضران در این جلسه پاسخ داد و ضمن اشاره به انتخابات آینده با تأکید بر لزوم همگرایی و وحدت جبهه انقلاب ابراز داشت: باید با کوتاه آمدن و چکش کاری نظرات، ائتلافی ایجاد شود تا کسانی که سابقه بسیار سوء و کارنامه ای بسیار سیاه دارند با چهره ای جدید وارد عرصه نشده و رأی را از آن خود نکنند؛ ما باید از حامیان دولت فعلی مطالبه گری داشته باشیم و مستمر از آنها نسبت به عملکرد نا مطلوبی که در این ۸ سال داشته اند سؤال کنیم تا مردم بدانند این طیف کارنامه قابل قبولی ندارند؛ امروز جبهه اصلاحات به شدت فشل است، زیرا بنا بر اذعان خودشان کارنامه قابل دفاعی ندارند./۸۴۱/ج

لینک کوتاه : https://dolatearmani.ir/?p=668

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.