تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
5
دبیر جامعه روحانیت مبارز:

“فعلا” رئیسی وظیفه اش را درون قوه قضائیه میداند

  • کد خبر : 653
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
“فعلا” رئیسی وظیفه اش را درون قوه قضائیه میداند
دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز گفت: ما در جامعه به شورای ائتلاف پیشنهاد همکاری دادیم و جلساتی هم گذاشتیم ولی نمی‌دانم چرا به یکباره متوقف شد.

حجت الاسلام پورمحمدی، دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز در رایطه با داشتن کاندیدای مستقل از جانب جامعه روحانیت مبارز، گفت: ما در جامعه روحانیت تا به الان کاندیدای مستقل نداریم.

وی ادامه داد: رفتار ما این است که همه مجموعه­‌های فعال سیاسی در جبهه انقلاب و ولایت را با هم هماهنگ کنیم و به نتیجه واحد برسانیم؛ البته ما همین خواسته را برای رقبا هم داریم، چون می­‌خواهیم این آشفتگی سیاسی کاهش پیدا کند و به یک نظم و قاعده متعالی و بالغ سیاسی برسیم.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به سهم خواهی برخی از احزاب در شورای وحدت، اظهار کرد: در ظاهر چنین ادعایی کمتر دیده می‌­شود، ولی در واقع این سهم خواهی برای عده‌­ای وجود دارد؛ حتی خیلی­ از احزاب در ذهنشان کاندیدای حزبشان مطرح است و یا میزان سهمی که در شوراها برایشان در نظر گرفته می‌­شود، مورد توجه‌­شان است.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه شورای وحدت اصلاً بنا بر موازی کاری با شورای ائتلاف را ندارد، عنوان کرد: اول از همه ما در جامعه روحانیت مبارز به شورای ائتلاف پیشنهاد همکاری دادیم؛ گفتیم این دغدغه‌­ها، پیشنهادات و انتقاداتی که دیگران دارند را خودتان عملی کنید.

وی تصریح کرد: جلسات متعددی هم گذاشتیم تا این اتفاق بیفتد و تقریبا به نتیجه هم رسیده بودیم، ولی نمی‌­دانم چرا به یکباره متوقف شد.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه گروه‌­های متعددی از ما خواستند تا این راه را ادامه بدهیم، گفت: به دنبال همین موضوع گروه­‌ها و شخصیت‌­های زیادی به ما گفتند که کار را متوقف نکنید، زیرا اگر این کار را متوقف کنید تجزیه جدیدی اتفاق می‌­افتد؛ یعنی گروه‌­های جدید شکل می­‌گیرد.

وی ادامه داد: از این جهت که گروه­‌ها و جبهه­‌های جدیدی شکل نگیرد، ناچار شدیم که این نشست‌­ها را ادامه بدهیم.

پور محمدی با اشاره به انتخاب نام برای این شورا، بیان کرد: دوستان پیشنهاد دادند که برای خودمان یک اسم انتخاب کنیم و این اسم انتخاب شد؛ این مسئله یک روال عادی را طی کرد.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز در رابطه با مصداق کاندیداتوری، گفت: ما در شورای وحدت و جامعه روحانیت مبارز به هیچ وجه مصداقی برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نرسیدیم؛ شاید زودتر به مصداق برسیم ولی من نمی‌­توانم الان هیچ قضاوتی کنم.

وی افزود: شاید قبل از نام نویسی کاندیداها نیز به مصداق برسیم ولی من الان قضاوتی نمی‌­توانم داشته باشم.

پور محمدی با اشاره به حضور حجت الاسلام رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰، گفت: حضور ایشان بسته به شرایط دارد و نمی­‌توانیم قضاوت قاطعی داشته باشیم؛ خود آقای رئیسی تا همین الان می­‌گوید: «من وظیفه و انگیزه­‌ام درون قوه قضائیه است و باید این را به نتیجه برسانم.»

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: تمام این امور نسبی است و باید ما نسبت سنجی شرایط و وضعیت‌­ها را انجام دهیم؛ نهایتا درباره حجت الاسلام رئیسی نمی‌­توانم جواب قاطعی بدم.

لینک کوتاه : https://dolatearmani.ir/?p=653

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.