تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
6
متکی:

شرایط پیش‌رو احتمال همگرایی گروه‌های مختلف اصولگرا را افزایش خواهد داد

  • کد خبر : 701
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان درباره احتمال همگرایی این شورا با جبهه پایداری گفت: ممکن است یا نامزدی که نظرهای مثبت فراوانی درباره او وجود دارد بتواند زمینه این وحدت را ایجاد کند یا شرایط پیش‌رو این امکان را فراهم سازد. به گزارش ایسنا، منوچهر متکی در نشست خبری شورای وحدت اصولگرایان با بیان اینکه انتخابات […]

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان درباره احتمال همگرایی این شورا با جبهه پایداری گفت: ممکن است یا نامزدی که نظرهای مثبت فراوانی درباره او وجود دارد بتواند زمینه این وحدت را ایجاد کند یا شرایط پیش‌رو این امکان را فراهم سازد.

به گزارش ایسنا، منوچهر متکی در نشست خبری شورای وحدت اصولگرایان با بیان اینکه انتخابات ۱۴۰۰ انتخاباتی پرشور با گزینشی درست است، اظهار کرد: البته این گزینش را مردم انجام خواهند داد و دولت بعدی شکل خواهد گرفت. ما آنچه که جزو مطالبات مردم و رهبری انقلاب است را برای کار خودمان در انتخابات در نظر داریم.

وی با برشمردن ویژگی های کاندیدای مناسب ریاست جمهوری از منظر رهبری، افزود: شورای وحدت در دو عرصه انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری پیگیری‌های خود را دارد و قریب به ۳۰۰ نفر در روندی که شورای وحدت مشخص کرده بود برای انتخابات شورای شهر تهران ثبت‌نام کردند. این افراد با توجه سه ضلع جریان‌ها و تشکل‌های همگرا، کمیته‌های اقشار و جامعه روحانیت مبارز اقدام به ثبت‌نام کردند.

متکی تاکید کرد: این افراد پس از داوری شورای داوری شورای وحدت به ۱۰۴ نفر کاهش یافته و بعد در نظر داریم تا این افراد را به ۶۳ نفر برسانیم که سه برابر ظرفیت شورای شهر تهران است و بعد از آن به ۴۲ نفر و بعد به ۲۱ نفر که لیست نهایی شورای شهر تهران است، خواهیم رسید.

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان گفت: ما در شورا ۱۹ کمیته تشکیل دادیم که موضوعی و اقشاری هستند و یک هسته مرکزی ۲۱ نفره بر آن حاکم است و یک مجموعه چندصدنفره با آن‌ها مرتبط است. ما از ماه اسفند برگزاری همایش‌ها را داشتیم و مابقی را هم در نیمه دوم فروردین و نیمه اول اردیبهشت برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به برگزاری همایش‌ها در فروردین ماه اظهار کرد: اولین همایش ما در ۱۶ فروردین خواهد بود و بعد هم تقویم سایر همایش‌ها به اطلاع رسانه‌ها خواهد رسید.

متکی با اشاره به سازوکار انتخاباتی شورای وحدت در کشور یادآور شد: ما در ۲۸ استان کشور شوراهای وحدت را تشکیل دادیم که مرکب از ۱۴ نفر از سه ضلع روحانیت، اقشار و احزاب هستند و یک هیئت اجرایی ۲۵ نفره دارند که مسئول تشکیل کمیته‌های ناظر تهران در مرکز استان‌ها هستند.

وی ادامه داد: در تک تک شهرستان ها، بخش‌ها و شهرهای هر استان یک هیئت اجرایی داریم که این هیئت همانند مرکز استان‌ کمیته‌های اقشاری را شکل می‌دهند.

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان با تاکید بر اینکه ما در فروردین ماه برگزاری نشست سراسری شورای وحدت را در نظر داریم، گفت: این نشست هم به صورت وبینار از شهرستان‌ها و هم به صورت حضوری در تهران و با مشارکت نمایندگان استانی برگزار می‌شود.

متکی گفت: شرایط را به گونه‌ای می‌بینیم که با اقدامات قوه قضاییه و ترکیب متعهدانه‌ای که مجلس پیدا کرده است، به حول و قوه الهی گام سوم که تشکیل یک دولت مردمی و انقلابی و حاضر در میدان است، می‌توانیم امیدوار باشیم که چشم‌انداز روشنی که رهبری در نظر دارند را به آن برسیم.

وی در پاسخ به این پرسش که تعامل با شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در زمینه انتخابات چگونه است، گفت: ما برای انتخابات این آمادگی را داریم که یک همراهی و همگامی و هم‌سنگری را ایجاد کنیم چون شورای ائتلاف یک مجموعه بیمارستان صحرایی در انتخابات است که می‌آید و در زمان انتخابات کارش را انجام می‌دهد اما شورای وحدت یک تشکیلات دائمی خواهد بود.

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان ادامه داد: ما معتقدیم که برخی از نامزدها از ظرفیتی برخوردارند که اگر در صحنه بیایند وحدت را ایجاد می‌کنند. بنابراین در نگاه شورای وحدت همراهی و همکاری با شورای ائتلاف در انتخابات مدنظر است. فعلأ پیشرفتی در این زمینه نسبت به گذشته نداشتیم و هردو در حال ساختارسازی هستیم.

متکی در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر امکان شکل‌گیری ائتلاف شورای وحدت با جبهه پایداری تاکید کرد: ما از وحدت جبهه‌ای برای انتخاب پیش‌رو حمایت می‌کنیم و بدیهی است کسانی که مواضع ملی مشترکی دارند، توصیه ما و ترجیح ما وحدت با آنهاست. همانطور که گفتم یا نامزدی ممکن است زمینه این وحدت را ایجاد کند یا شرایط پیش‌رو این امکان را فراهم سازد.

سخنگوی شورای وحدت در پاسخ به این پرسش که آیا از هردو شورای وحدت و ائتلاف برای انتخابات شوراها لیست مشترکی منتشر می‌شود، گفت: این بستگی به اراده عملی طرفین دارد و امر غیرممکنی نیست. معتقدیم کاملاً برای انجام این امر شرایط وجود دارد.

لینک کوتاه : https://dolatearmani.ir/?p=701

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.