تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
7

باهنر: بخش اعظم انرژی مان صرف وحدت می‌شود

  • کد خبر : 771
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
باهنر: بخش اعظم انرژی مان صرف وحدت می‌شود

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: چون حزب فراگیری در کشور نداریم در هر دوره از انتخابات باید بیشترین انرژی خود را صرف ایجاد وحدت درون تشکیلاتی کنیم. آقای محمدرضا باهنر در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره اینکه آیا پس از چند دوره از برگزاری انتخابات آیا همچنان برخی نامزد‌ها می‌توانند با […]

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: چون حزب فراگیری در کشور نداریم در هر دوره از انتخابات باید بیشترین انرژی خود را صرف ایجاد وحدت درون تشکیلاتی کنیم.

آقای محمدرضا باهنر در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره اینکه آیا پس از چند دوره از برگزاری انتخابات آیا همچنان برخی نامزد‌ها می‌توانند با وعده‌های پوپولیستی مردم را جذب خود کنند؟ افزود: وقتی وعده‌های غیر عملی داده شود، مسیر‌های غیر علمی هم در پیش گرفته خواهد شد.

وی گفت: من برخی مواقع با برخی نمایندگان مؤثر مجلس یازدهم بحث می‌کردم که وقتی شما فلان حقوق و مبلغ را در بودجه اضافه می‌کنید در نهایت چه چیزی نصیب حقوق بگیر می‌شود؟ درست است که ظاهراً حقوق افزایش پیدا می‌کند، اما چند برابر آن، هزینه اضافی تحمیل می‌شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: نیازمندیم که یک رئیس جمهور با حکمرانی عقلانی بیاید و مملکت را با مدیریت عقلانی به پیش ببرد و با مدیریت‌های هیجانی و با حرکات زیکزاکی نمی‌توان مشکلات را حل کرد.

آقای باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به کثرت نیرو‌های انقلابی چقدر در انتخابات پیش رو احتمال وحدت میان اصولگرایان وجود دارد؟ گفت: همواره در جریان بررسی ها، چون چند حزب فراگیر نداریم هر دوره‌ای که به انتخابات نزدیک می‌شویم انرژی بالایی از ما صرف وحدت درون تشکیلاتی می‌شود که این موضوع در همه دوره‌ها رخ می‌دهد و رقبای ما هم همین مشکل را دارند.

وی افزود: چشم انداز ما برای وحدت، چشم اندازی صد در صدی است و هدف گذاری ما هم صد در صد است؛ اما همواره به صد در صد نمی‌رسیم و برخی اوقات ۷۰ تا ۸۰ درصد می‌شود و بالاخره یک عده‌ای در مجموعه نهایی حاضر نیستند کار کنند.

این فعال سیاسی گفت: اکنون نمی‌دانم که کاندیدای مشهوری که مطرح می‌کنند می‌آید یا نه که اگر بیاید تعداد زیادی از کاندیدای دیگر کنار می‌روند و برخی‌ها رسماً اعلام کردند که مثلاً اگر فلانی بیاید ما کنار می‌رویم و از آن طرف اگر آن آقای مورد نظر نیاید تعدد نامزد‌ها زیاد می‌شود و هر کدام از این نامزد‌ها بخواهند وعده و وعید بدهند گرفتاری ایجاد می‌کند.

آقای باهنر افزود: اخیراً شنیدیم که یکی از نامزد‌های انتخابات بحث‌هایی درباره سیاست خارجی کرده بود که مثلاً ما در فلان جا فلان کار و کمک را کردیم که وزارت امور خارجه مجبور شد بیانیه بدهد و تکذیب کند.

وی گفت: واقعیت قضیه این است که اتفاقاتی هم می‌افتد که قابل گفتن و افشاگری نیست و خدایی ناکرده نامزد‌های انتخابات نباید برخی منافع ملی را فدای این کنند که مثلاً چند هزار رأی بیشتر بیاورد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره اینکه چه تعداد از نامزد‌های فعلی اردوگاه اصولگرایان را رجل سیاسی می‌دانید؟ افزود: رجل سیاسی را شورای نگهبان باید تعریف کند و برخی رجل سیاسی را به معنای سوابق کاری می‌دانند و برخی هم می‌گویند رجل سیاسی کسی است که چندین مقام مهم کشوری را داشته باشد که البته اخیراً هم مجلس طرحی را در این خصوص تصویب کرد و مثلاً گفته شد رجل سیاسی کسی است که سابقه وزارت یا وکالت و یا معاون وزیر و یا معاون رئیس قوه را داشته باشد که از نظر من این‌ها هم می‌توانند رجل سیاسی باشد و هم نباشد.

آقای باهنر گفت: رجل سیاسی باید مدیریت علم، تجربه و هنر داشته باشد و این‌ها را هیچ کس به تنهایی در دانشگاه فرا نمی‌گیرد و ممکن است در دانشگاه یک نفر جزو اساتید باشد، اما نتواند دانشگاه را اداره کند.

وی افزود: مثلاً یک نفر ممکن است تخصص بسیار بالایی در پزشکی داشته باشد و جراحی‌های قوی و حساس کند، اما نتواند یک رئیس دانشگاه علوم پزشکی قوی باشد.

این فعال سیاسی گفت: اکنون که بیش از ۴۰ سال از انقلاب می‌گذرد و ما وارد چله دوم شده ایم، قطعاً ظرف این ۴۰ سال آدم‌هایی ظهور و بروز پیدا نمی‌کنند که مثلاً ما آن‌ها را نشناسیم و بالاخره آن‌ها که در این ۴۰ سال جنم مدیریت دارند و می‌توانند مقام بالایی را داشته باشند جزو آدم‌های نوظهور نخواهند بود.

آقای باهنر درخصوص اینکه چرا شما با وجود سابقه هفت دوره نمایندگی مجلس اعلام کاندیداتوری نکردید؟ افزود: علل مختلفی دارد که یکی بحث مذاق است البته شکر خدا فراوانی نعمت است و اینقدر داوطلب خدمت به مردم زیاد هستند که نیاز نبود به میدان بیایم.

وی گفت: من واقعاً معتقدم که قدرت باید بچرخد و نسل‌های بعدی پای کار بیایند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: خیلی از من سوال کردند که چرا با وجود هفت دوره سابقه نمایندگی دیگر در انتخابات مجلس نامزد نشدم و پاسخم به آن‌ها این بود که حالا فرض کنیم هفت دوره بشود هشت یا نه دوره؛ بعد چه می‌شود؟ بالاخره باید زمانی برید و آدم‌های دیگر بیایند و جایگزین شوند.

آقای باهنر گفت: یکی از مشکلات ما این است که، چون حزب فراگیر نداریم کادر سازی هم نمی‌توانیم انجام دهیم و واقعاً کادر سازی از وظایف احزاب است و دانشگاه نمی‌تواند حکمران خوب تربیت کند و شاید کسی در دانشگاه به یک عالم و دانشمند خوب تبدیل شود، اما معلوم نیست که بتواند مدیر خوبی هم باشد چرا که مدیر علاوه بر علم عمومی باید هنر مدیریت هم داشته باشد.

وی افزود: اکنون در برخی کشور‌های اروپایی شاهدیم که مثلاً وزیر بهداشت شان پزشک نیست بلکه آدمی مدیر و یا اقتصاددانی قدرتمند است.

این فعال سیاسی گفت: وقتی که یک پزشک وزیر می‌شود، قرار نیست مردم را ویزیت و مداوا کند بلکه باید اقتصاد بهداشت و مدیریت سلامت را در کشور بتواند اعمال کند.

آقای باهنر افزود: مثلاً در همین موضوع کرونا که امیدواریم هر چه زودتر شرش از بشریت برداشته شود؛ می‌بینیم که چگونه مقامات بهداشتی و درمانی کشور برای مدیریت این موضوع تلاش می‌کنند که جا دارد به آن‌ها خسته نباشید گفت به ویژه که هر روز با نوع جهش یافته این ویروس مواجه می‌شویم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما بنا دارید از نامزدی خاص حمایت کنید؟ گفت: در هر صورت آدم فعال سیاسی در میان چندین نامزد ریاست جمهوری از یک نفر حمایت می‌کند، اما مشکلی که وجود دارد این است که صحنه رقابت در کشور ما دیر شکل می‌گیرد یعنی خود ما که جزو فعالان سیاسی هستیم باید منتظر بمانیم که چه کسانی ثبت نام می‌کنند و چه کسانی صلاحیت شان در شورای نگهبان احراز و اعلام می‌شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: ما فعالان سیاست بخش زیادی از انرژی مان را صرف ایجاد وحدت در درون خود می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://dolatearmani.ir/?p=771

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.